My Online Friends. TQ for following me =)

Wednesday, June 15, 2011

Dari Allah kita datang, kepadaNya kita kembali

Dalam kami menghadapi segala suka duka sepanjang kursus Diploma Pengurusan Awam bil2/2010 yang berbaki sebulan saja lagi, tiba-tiba kami semua dikejutkan dengan berita yang amat menyedihkan. 

Salah seorang sahabat su telah kehilangan suami yang tersayang, secara tiba-tiba, tanpa sebarang penyakit, mahupun petanda. Tak dapat su bayangkan perasaan dia. Tapi dia sangat tabah.Kawan-kawan yang pergi melawat, semuanya menyatakan kekaguman melihat ketabahan dia. Su tak pergi, su tak sanggup berdepan dengan dia, melihat anak kecilnya yang masih belum mengerti akan erti kehilangan. terbayang-bayang di fikiran su macam mana agaknya kalau aulia' yang berada di tempat anak tu. aulia' yang sangat rapat dengan baba dia, yang setiap hari berlari2 sambil ketawa setiap kali menyambut baba dia pulang dari kerja. ya Allah..besarnya dugaanMu buat sahabat ku ini..Su cuma pandang dia dari jauh, tapi hati su dah sebak. Masa tu hati terasa nak sangat pergi peluk dia, tapi su tau, su pasti akan menangis kalau su buat macam tu.

Kejadian ini  benar2 membuka mata su. Bila2 masa je Allah boleh tarik nyawa kita, entah kita bersedia @ tidak masa tu..sambil drive pun nyawa boleh terhenti, jika itu yang telah Allah tentukan buat kita. semoga kita semua diberikan petunjuk & hidayah Nya, agar kita semua mendapat husnul khatimah. Moga kematian kita kelak, bukan dalam keadaan sedang melakukan maksiat, bukan dalam keadaan berhutang solat/puasa dengan Allah dan bukan dalam keadaan yang mengaibkan. 

Buat kawan-kawan pembaca blog su, su pohon sedekahkanlah al-fatihah buat arwah suami kawan su itu. dan hulurkanlah secebis doa buat kawan su, Hawa Liyana Hashim dan anaknya Qisya agar mereka sekeluarga akan terus tabah dalam menghadapi ujian yang telah Allah tentukan untuk mereka.

al-fatihah..

No comments:

Related Posts with Thumbnails