My Online Friends. TQ for following me =)

Thursday, October 28, 2010

Economic Transformation Programme (ETP): Chapter 10: Revving Up the Tourism Industry

Kawan-kawan, sila baca artikel Malaysiakini kat sini..
Pastu boleh baca paperwork yang dibentangkan dalam website pemandu.

Dah baca dua-dua, bolehlah fikir & bagi pandangan masing-masing.
Terus terang, su kecewa. Rasanya tak perlu pun nak bina lebih banyak kelab malam semata-mata untuk tarik pelancong. Takutnya bukan pelancong asing yang makin ramai, sebaliknya anak-anak muda kita yang makin ramai hanyut dengan keseronokan 'dunia malam' tu. Maka makin ramailah remaja kita yang rosak akhlaknya, makin bertambah-tambahlah masalah sosial dalam negara kita ni.


Makin besar dan berat tanggungjawab kita sebagai ibu bapa. Doa su, semoga Allah berikan kita semua hidayah & kesabaran dalam mendidik anak-anak kita. Mudah-mudahan kita berjaya menjadi ibu bapa mithali yang berjaya mendidik anak-anak kita menjadi anak-anak yang soleh dan solehah. Moga mereka tak mudah hanyut dengan keseronokan dunia..Dan seandainya mereka menjadi pemimpin satu hari kelak, moga mereka menjadi pemimpin yang sentiasa mengajak pengikutnya ke arah jalan Allah. Amin, ya Robbal 'Alamin..

2 comments:

GuGurl said...

100% tak setuju! Tp nak wat cmana sebab kita hanya suara-suara halus. Takut jugak bila dengar apa yang dorang nak transform, bukan takut tak jadi atau apa TAPI TAKUT BALA ALLAH nanti pada kita. Rasa macam takut nak masuk KL plak... huhuhu PANAS..PANAS..PANAS!

Adlina Husaini said...

thanks su, at least hang dah summerize so takyah haku baca kihkihkih

Related Posts with Thumbnails